چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

حسین پارسایی که به زودی نمایش «سرباز» را درباره سردار شهید قاسم سلیمانی روی صحنه می‌برد، می‌گوید: موضوع و شخصیت اصلی در این مستند نمایشی به قدری جذاب و مهم است که نیازی به حضور چهره‌ها نبود. در واقع همه ما وامدار چهره برتری هستیم که هسته مرکزی نمایش را شکل می‌دهد.

نمایش «سرباز»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، او که نمایش « سرباز» را از ۱۲ دی در تالار وحدت روی صحنه می‌برد، دامه می‌دهد: نوع روایت من در این نمایش بسیار متفاوت است، به همان اندازه که شخصیت قصه ما و این سردار عالی مقام به عنوان شخصیتی ملی، فراجناحی و با تاثیرات فرهنگی در میان مردم مطرح است.

پارسایی که این نمایش را با متنی از خودش اجرا می‌کند، می‌افزاید: مستند نمایش «سرباز» بر آن است تا سیره، روش و منش شهید خوشبخت، حاج قاسم سلیمانی را با تکیه بر روایات مستند، آنگونه که خودش بود و خودش می‌پسندید، به صحنه آورد.

او درباره حضور تماشاگران محدود در تالار وحدت و هم‌زمان با اجرای آنلاین این نمایش توضیح می‌دهد: علاوه بر پخش آنلاین اجرای با تعداد محدود تماشاگران تابع دستورالعمل های ستاد ملی کرونا است.

در خبری که از سوی روابط عمومی بنیاد رودکی منتشر شده، آمده است: مستند نمایش «سرباز» به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مشارکت و همراهی مرکز هنر های نمایشی و گروهی از هنرمندان تئاتر به صورت آنلاین و با تعداد محدودی تماشاگر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۲ تا ۱۶ دی ماه در تالار وحدت اجرا  می‌شود.

علی براتی به عنوان مجری طرح و طراح حرکت، پارسایی را در مستند نمایش «سرباز» همراهی می‌کند و محمد موحدنیا طراح گرافیک پروژه است. پارسایی پیش از این و در یک اقدام خیرخواهانه به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی موسیقی نمایش عاشورایی «علمدار» را در سوگ و رثای سقای آب و ادب حضرت ابوالفضل(ع) اجرا کرد.

کد خبر 575050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تئاتر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha